Η Google ανέστειλε περισσότερους από 39 εκατ. δόλιους λογαριασμούς διαφημίσεων με AI

Η Google ανέστειλε περισσότερους από 39 εκατ. δόλιους λογαριασμούς διαφημίσεων με AI

SHARE IT

17 Απριλίου 2025

Η Google δημοσίευσε την Έκθεση για την Ασφάλεια των διαφημίσεων 2024, αποκαλύπτοντας μια εκτεταμένη και όλο και περισσότερο καθοδηγούμενη από την Τεχνητή Νοημοσύνη προσπάθεια για την προστασία των χρηστών και των διαφημιζόμενων από τις διαδικτυακές απειλές. Ο τεχνολογικός γίγαντας ανακοίνωσε την αναστολή περισσότερων από 39,2 εκατομμύρια δόλιων διαφημιστικών λογαριασμών, με την πλειονότητα να εντοπίζεται και να εξουδετερώνεται πριν μπορέσουν να ξεκινήσουν καμπάνιες.

Αυτό το ορόσημο αποτελεί σημαντική πρόοδο στη συνεχή δέσμευση της Google να διατηρήσει την ακεραιότητα του διαφημιστικού της οικοσυστήματος. Αξιοποιώντας την πιο πρόσφατη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης της - συγκεκριμένα βελτιώσεις στα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM) - η Google αναφέρει ότι είναι πλέον σε θέση να εντοπίζει και να σταματά την κατάχρηση ταχύτερα, ακριβέστερα και σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα από ποτέ.

Άμυνα με τεχνητή νοημοσύνη: Μια πιο έξυπνη προσέγγιση στην ανίχνευση απειλών

Κατά τη διάρκεια του 2024, η Google εφάρμοσε περισσότερες από 50 βελτιώσεις στα LLMs της, ενισχύοντας σημαντικά την απόδοσή τους σε σύγκριση με προηγούμενα μοντέλα μηχανικής μάθησης. Αυτές οι βελτιώσεις επιτρέπουν στο σύστημα να λειτουργεί με ελάχιστη εισαγωγή δεδομένων, αυξάνοντας την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα στον εντοπισμό μοτίβων κακόβουλης συμπεριφοράς, όπως η πλαστοπροσωπία επιχειρήσεων και η απάτη πληρωμών.

Σύμφωνα με την Google, αυτά τα αναβαθμισμένα μοντέλα δεν βασίζονται πλέον σε τεράστια σύνολα δεδομένων για να λειτουργήσουν. Αντίθετα, μπορούν να εντοπίζουν νέες απειλές και να διαφοροποιούν μεταξύ νόμιμων και δόλιων διαφημιστών χρησιμοποιώντας μόνο ένα κλάσμα των δεδομένων που απαιτούνταν προηγουμένως. Αυτή η ευελιξία είναι ιδιαίτερα πολύτιμη σε ένα εξελισσόμενο ψηφιακό τοπίο, όπου οι απατεώνες προσαρμόζουν συνεχώς τις τακτικές τους.

Ένα από τα πρώιμα προειδοποιητικά σημάδια που πιάνουν τώρα τα μοντέλα είναι τα παράνομα στοιχεία πληρωμής και η πλαστοπροσωπία επιχειρήσεων, τα οποία αποτελούν κόκκινες σημαίες για δυνητικά επιβλαβείς διαφημιστές. Μόλις εντοπιστούν, οι λογαριασμοί αυτοί αποκλείονται μόνιμα και το εργαλείο επαλήθευσης ταυτότητας διαφημιζόμενου της Google διασφαλίζει ότι δεν μπορούν να εισέλθουν ξανά στην πλατφόρμα με νέα ψευδώνυμα.

Αποκλεισμός ή αφαίρεση δισεκατομμυρίων διαφημίσεων

Συνολικά, η Google αναφέρει ότι μπλόκαρε ή αφαίρεσε πάνω από 5,1 δισεκατομμύρια κακές διαφημίσεις κατά τη διάρκεια του 2024. Αυτές οι διαφημίσεις παραβίαζαν διάφορες πολιτικές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αφορούσαν την κατάχρηση διαφημιστικών δικτύων, την παραποίηση, την κατάχρηση εξατομικευμένων διαφημίσεων και τις παραβιάσεις νομικών προτύπων.

Μεταξύ των πιο ανησυχητικών τάσεων που επισημαίνονται στην έκθεση είναι η αύξηση της μίμησης δημόσιων προσώπων. Όλο και περισσότερο, οι κακοποιοί χρησιμοποιούν εικόνες και ήχο που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη για να πλαστογραφήσουν εγκρίσεις από διασημότητες ή παράγοντες επιρροής, παραπλανώντας τους χρήστες και προωθώντας δόλια προϊόντα ή υπηρεσίες.

Αυτή η τακτική μίμησης έχει επεκταθεί και σε πλατφόρμες όπως το YouTube, μια άλλη ιδιοκτησία της Google, όπου οι απατεώνες μπορούν να μιμηθούν τη φωνή ή την εμφάνιση δημιουργών υψηλού προφίλ χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Σε απάντηση, η Google αναθεώρησε την πολιτική της για την παραποίηση και δημιούργησε μια ειδική ομάδα άνω των 100 εμπειρογνωμόνων που επικεντρώνεται στην καταπολέμηση αυτών των συγκεκριμένων ειδών απάτης.

Χάρη σε αυτή την αφοσιωμένη προσπάθεια, η Google ισχυρίζεται ότι ανέστειλε οριστικά περισσότερους από 700.000 λογαριασμούς διαφημιστών που προωθούσαν απάτες πλαστοπροσωπίας, με αποτέλεσμα να μειωθούν κατά 90% οι αναφορές χρηστών που σχετίζονται με αυτές τις παραπλανητικές πρακτικές.

Διαφημίσεις υπό περιορισμό: Εξισορρόπηση της εμβέλειας και της ευθύνης

Εκτός από τον αποκλεισμό επιβλαβούς περιεχομένου, η Google περιόρισε επίσης τη διανομή πάνω από 9,1 δισεκατομμυρίων διαφημίσεων το 2024. Αυτές οι διαφημίσεις δεν ήταν απαραίτητα δόλιες, αλλά άγγιζαν περιεχόμενο που θα μπορούσε να είναι πολιτισμικά ή νομικά ευαίσθητο σε ορισμένες περιοχές.

Οι περιορισμένες διαφημίσεις περιλαμβάνουν θέματα όπως το περιεχόμενο για ενήλικες, τα τυχερά παιχνίδια και το πολιτικό υλικό, τα οποία η Google επιτρέπει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, αλλά περιορίζει την εμβέλειά τους με βάση τους τοπικούς νόμους ή τους κοινωνικούς κανόνες. Αυτή η διαφοροποιημένη προσέγγιση συμβάλλει στη διασφάλιση της συμμόρφωσης και της συνάφειας, ενώ παράλληλα επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να λειτουργούν εντός των κατάλληλων ορίων.

Κοιτάζοντας μπροστά: Διαφάνεια και εμπιστοσύνη στο οικοσύστημα των διαφημίσεων

Η έκθεση 2024 Ads Safety Report καταδεικνύει πώς η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει την ασφάλεια στο διαδίκτυο, δίνοντας σε πλατφόρμες όπως η Google πλεονέκτημα έναντι των ολοένα και πιο εξελιγμένων ψηφιακών απειλών. Με τον συνδυασμό αυτοματοποιημένων εργαλείων με ανθρώπινη εμπειρογνωμοσύνη -ιδιαίτερα σε τομείς υψηλού κινδύνου, όπως η πλαστοπροσωπία δημόσιων προσώπων- η Google συνεχίζει να εξελίσσει τη στρατηγική της για την προστασία τόσο των χρηστών όσο και των επιχειρήσεων.

Τα μέτρα αυτά όχι μόνο συμβάλλουν στη μείωση του επιβλαβούς περιεχομένου αλλά και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στο οικοσύστημα της ψηφιακής διαφήμισης σε μια εποχή που η παραπληροφόρηση, οι απάτες και οι ψεύτικες πληροφορίες που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη αυξάνονται.

Καθώς το διαφημιστικό τοπίο γίνεται πιο περίπλοκο, η προληπτική επιβολή της Google και η συνεχής επένδυση στην ΤΝ σηματοδοτούν μια σαφή πρόθεση: τη δημιουργία ενός ασφαλέστερου, πιο διαφανούς διαδικτυακού περιβάλλοντος για όλους.

Δες τα όλα