ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
SHARE IT
Η τεχνητή νοημοσύνη της Αναζήτησης Google επιταχύνεται: η εταιρεία δήλωσε την Τετάρτη ότι θα αρχίσει να παρέχει AI Overviews για ακόμη περισσότερους τύπους ερωτήσεων και ότι οι χρήστες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν είναι συνδεδεμένοι, θα αρχίσουν να τις βλέπουν επίσης.
Η Google θα παρουσιάσει επίσης ένα ακόμη πιο φιλόδοξο εργαλείο αναζήτησης AI. Ονομάζεται AI Mode και ενσωματώνει ένα chatbot με επίκεντρο την αναζήτηση στην βασική εμπειρία της Google. Πρόκειται ουσιαστικά για την έκδοση της Google του Perplexity ή του ChatGPT Search. Προς το παρόν, το AI Mode είναι διαθέσιμο μόνο στους πελάτες Google One AI Premium, οι οποίοι πρέπει επίσης να το ενεργοποιήσουν στην περιοχή Labs της Αναζήτησης.
Το σκεπτικό πίσω από τη λειτουργία AI Mode είναι ότι πολλοί χρήστες που κάνουν αναζήτηση στο Google θα ήθελαν να βλέπουν κυρίως αποτελέσματα που δημιουργούνται από AI. Εάν εισαγάγετε ένα ερώτημα στη λειτουργία AI Mode (μια καρτέλα στον ιστότοπο αναζήτησης ή στην εφαρμογή Google, όπως Images ή News), θα λάβετε μια παραγόμενη απάντηση με βάση τα πάντα στο ευρετήριο αναζήτησης της Google, με μερικούς υποστηρικτικούς συνδέσμους διάσπαρτους. Η εμπειρία του χρήστη είναι παρόμοια με το Gemini ή οποιοδήποτε άλλο chatbot, αλλά έχετε να κάνετε με ένα συγκεκριμένο μοντέλο για την Αναζήτηση, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να έχει πρόσβαση σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και να επικοινωνεί απευθείας με τον ιστό.
Το AI Mode είναι απλώς η πιο πρόσφατη ένδειξη για το πόσο κρίσιμο έχει γίνει το περιεχόμενο που παράγεται από την τεχνητή νοημοσύνη για την Αναζήτηση Google και πόσο σίγουρη είναι η εταιρεία για τις ικανότητες των μοντέλων της, παρά τα καλά τεκμηριωμένα προβλήματα με την κατανάλωση βράχων και την κολλώδη πίτσα. «Αυτό που διαπιστώνουμε από τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τις AI Overviews είναι ότι πραγματικά φέρνουν διαφορετικά είδη ερωτήσεων στη Google», λέει ο Robby Stein, αντιπρόεδρος προϊόντος στην ομάδα Search. «Είναι πιο σύνθετες ερωτήσεις, που μπορεί να ήταν λίγο πιο δύσκολες πριν». Η Google εισάγει το μοντέλο Gemini 2.0 στις AI Overviews, το οποίο, όπως υποστηρίζει ο Stein, θα κάνει τη Google πιο χρήσιμη για ερωτήσεις σχετικά με τα μαθηματικά, τον κώδικα και οτιδήποτε άλλο απαιτεί πιο προχωρημένη συλλογιστική.
Καθώς η Google εμβαθύνει στην αναζήτηση AI, φαίνεται να απομακρύνεται από τη σύνδεση με ιστότοπους -και τη θεμελιώδη συναλλαγή αξίας που έκανε με το διαδίκτυο. Ο Stein επιμένει ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. «Παρατηρούμε ότι με τις επισκοπήσεις AI, οι χρήστες θα κατανοήσουν το πλαίσιο και θα κάνουν κλικ μέσα. Και όταν κάνουν κλικ και επισκέπτονται ιστότοπους, περνούν περισσότερο χρόνο σε αυτούς. Είναι αναμφισβήτητα καλύτεροι πελάτες για αυτούς τους ιστότοπους, αφού προηγουμένως έχουν λάβει πλαίσιο». Πιστεύει ότι οι AI Overviews και το AI Mode οδηγούν νέους χρήστες στη Google για νέες εμπειρίες αντί να κανιβαλίζουν την τρέχουσα συμπεριφορά τους.
Σύμφωνα με τον Stein, το AI Mode δεν είναι δούρειος ίππος για μια συνολική αναμόρφωση της αναζήτησης, επειδή οι άνθρωποι βασίζονται στο Google για πάρα πολλά πράγματα για να τα αντικαταστήσουν με ένα chatbot. Αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι πρωτοβουλίες AI της Google αρχίζουν να περιβάλλουν πλήρως και να επηρεάζουν γρήγορα τα πάντα σχετικά με το τι συμβαίνει όταν κάνετε αναζήτηση.
MORE NEWS FOR YOU